۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱

گفت وگوی مهر؛

ارتباط عمیق میان فرهنگ و مذهب مردم را با حافظ عجین کرد

ارتباط عمیق میان فرهنگ و مذهب مردم را با حافظ عجین کرد

شیراز- عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز دلیل ارتباط خوب میان مردم ایران با حافظ را ایجاد پیوند عمیق میان فرهنگ ، ملیت و مذهب توسط این شاعر بزرگ شیرازی عنوان کرد.

خیرالله محمودی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرا رسیدن ۲۰ مهر، روز حافظ شیرازی گفت: هر زبانی یک الگو دارد که آن را هم برای هم نسل حاضر و هم نسل آینده باقی می‌گذارد.

وی ادامه داد: در زبان و ادبیات فارسی گل‌هایی وجود دارند که ادبیات ما را گلگون کرده‌اند از فردوسی و رودکی تا عصر حاضر تأثیر بسزایی در فرهنگ و زبان فارسی دارند.

استاد ادبیات فارسی دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه حافظ یکی از این گلهاست که علاقه و رابطه خاص مردم را با خود به همراه دارد، افزود: حافظ زبانی دارد که هر کسی می‌تواند بر اساس احساس نیاز و حالش در شعر حافظ بیابد.

محمودی با بیان اینکه مردم با اشعار حافظ می‌توانند حال خود را درک کنند، گفت: چند لایه‌ای بودن زبان حافظ دلیل اشتیاق مردم به این شاعر نامی است.

ارتباط عمیق میان فرهنگ و مذهب مردم را با حافظ عجین کرد

دیوان حافظ جز لاینفک زندگی هر ایرانی است

این استاد دانشگاه دلیل اینکه دیوان حافظ جز لاینفک زندگی هر ایرانی است، گفت: پیوند بین مردم و حافظ به این دلیل است که در اشعار حافظ هم به ملیت و فرهنگ ایرانی پرداخته شده و هم به مذهب که برای این مردم ۲ مؤلفه حائز اهمیت است.

کد خبر 6252717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha